„Civic Participation and EU Values: Make Europe Shine!“

  • Paskelbė : Mokyklos administracija
  • Paskelbta: 2024-04-10
  • Kategorija: Pranešimai

Balandžio 3–5 dienomis Sevilijoje vyko tarptautinio bendradarbiavimo seminaras „Civic Participation and EU Values: Make Europe Shine!“. Seminare dalyvavo dėstytojai, mokytojai ir studentai iš 22 Europos Sąjungos šalių. Viena iš svarbiausių renginio temų buvo jaunimo įsitraukimas į demokratinį ir pilietinį gyvenimą. Renginio metu buvo skaitomi mokslininkų, dėstytojų ir studentų pranešimai, pristatomi tyrimai ir apklausos apie tai, kas yra demokratija šiandieniniame mūsų gyvenime, kokios yra grėsmės ir kokius žingsnius turime padaryti, kad ją išsaugotume.

Mažą žmonių įsitraukimą į demokratinį ir pilietinį gyvenimą rodo pasyvus Europiečių dalyvavimas Europos parlamento rinkimuose, ypač jaunimo. Mr. Paulus Albertus Blokker, sociologijos profesorius iš Bolonijos universiteto (Italija), taip pat dalyvavo renginyje. Jis pabrėžė, kad balsavimas ir kiekvieno nuomonės išreiškimas yra svarbūs veiksniai demokratijos išlikimui. Austrijoje ir Belgijoje jaunimas nuo 16 metų jau gali balsuoti, ir dauguma seminaro dalyvių sutiko, kad svarbu įtraukti jaunimą į sprendimų priėmimą, išklausyti jų nuomonę ir diskutuoti šeimose bei mokykloje pilietinėmis temomis.

Taip pat buvo aptarta kita įdomi tema – dirbtinis intelektas ir jo poveikis darbo rinkai bei švietimo sistemai. Laukia dideli pokyčiai darbo rinkoje, ir švietimo sistema turi prisitaikyti prie sparčių šių technologijų pokyčių. Išbandėme dirbtinio intelekto įrankį Copilot ir diskutavome apie jo panaudojimo galimybes mokykloje.

Trečią seminaro dieną Sevilijoje lankėme mokyklas. Stebėjome, kaip Erasmus+ programa padeda integruoti ES vertybes ir kokios yra gerosios patirtys bei pilietinės iniciatyvos.

Sevilijos Klasikinėje mokykloje vyresni mokiniai jau dirba beveik su elektroniniais vadovėliais ir pratybomis, o užduotis atlieka su savo asmeniniu kompiuteriu. Mokinių darbas kartais yra diferencijuotas: motyvuoti ir aukštesnius gebėjimus turintys mokiniai įtraukiami į įvairius projektus ir atlieka darbus grupėse. Klasėse taip pat yra integruoti specialiuosius poreikius turintys mokiniai. Kartais jie atlieka užduotis specialioje klasėje su specialiaisiais pedagogais, tačiau dažniausiai dirba kartu su kitais vaikais.

Buvo įdomi profesinė patirtis ir puikus laikas su kolegomis iš visos ES.

 

Nepamirškite padėkoti autoriui
Ankstesnės naujienos
  • Tvarkaraštis
  • Elektroninis dienynas
  • Registracija pokalbiui
  • Ugdymo aplinka
Naujienų archyvas